fbpx

נפגעתם בעקבות הקורונה? הכתבה הזו שווה לכם כסף. והרבה.

הטלטלה שעוברת על העולם העסקי בעקבות מגפת הקורונה, עדיין לא אמרה את המילה האחרונה, וגם אם תקראו את המאמר הזה בעוד שנתיים, יתכן שעדיין לא סיימנו ללקק את הפצעים הרבים שהמגפה הותירה אחריה. במבט ראשון, הרבה מאיתנו מסתכלים על המצב ואומרים “העובדים בחל”ת, תכף יחזרו לעבודה”, או “הנה, עוד רגע השוק נפתח והלקוחות יחזרו לבקר בעסק בהמוניהם”. 

אז לאן הולכים?

העובדה היא שלא כך המצב – אי אפשר לנחש מה יהיה והנבואה, כמובן – ניתנה לשוטים. אין לדעת איך המצב יגמר, אין לדעת לאן העולם העסקי יפנה. האם התקהלויות יחזרו להיות דבר שבנורמה? או שאולי, אנחנו ניצבים לפני עידן חדש ושונה – אותו אנחנו כלל לא מכירים? 

כך או כך, בפרקטיקה – בחיים עצמם – זה הזמן למעשים. זה הזמן להחליט לעשות רפורמה בבית העסק. לא להישאר על המוכר והידוע כי “תכף הכל נגמר וחוזרים לשגרה”, אלא לחשב מסלול מחדש. 

החלטות קרות.

שוכרים משרד ומחכים לחזור אליו? טעות. זה הזמן לצאת מהחוזה. גם אם מציעים לכם מחיר חלומי. 

מעסיקים עובד שעומד בחנות ריקה כי “לא נעים לכם”? טעות. כאן לא צריך להרחיב. רמז: אלו החיים שלכם. 

משלמים מיסי ארנונה על נכס שעומד ריק מאדם? טעות. נסו לשחרר את הנכס, או להשכיר אותו. 

מחכים לתשלומי האבטלה “כי מגיע לכם”? טעות. אין מתנות חינם. ואם לא במובן החומרי, אז במובן האישי. 

זה נכון שהשם שלכם הולך לפניכם ושעדיף שם טוב, משמן טוב – אבל גם לכל הקלישאות האלו יש גבול, והגבול הוא אתם. החיים שלכם ושל בני המשפחה שלכם. העתיד של העסק שלכם תלוי בכל החלטה שתבצעו בתקופת הקורונה. שימו לב שאתם שמים את עצמכם במרכז תשומת הלב.

הקורונה היא אמנם משבר ענק – אבל מכל משבר ניתן לצמוח, כמו שמכל משבר אפשר לגווע. אני מעדיפה את האפשרות הראשונה. לכנס את כל המאמצים ולהשתפר בפן העסקי עד כמה שניתן. גם אם זה אומר לסגור את העסק הנוכחי ולהתקדם לעסק רווחי יותר. כך שלמעשה אתם לא מוותרים לעצמכם אלא מתקדמים הלאה – וכל מאמן אישי בתחום העסקי יגיד לכם, שזה הדבר החשוב ביותר.